Blogindlæg

Find viden og inspiration i vores samling af faglige guldkorn.

Tiltræk og engagér de rigtige medarbejdere med god Employer Branding

Interview med Henrik Engelund bragt af Berlingske Media som en del af annoncetillægget ‘Karriereguiden’

Kommunikér om din arbejdsplads

Interview med Henrik Engelund bragt af Berlingske Media som en del af annoncetillægget ‘Karriereguiden’

Employer Branding i kamp for vores opmærksomhed på medieslagmarken

Employer Branding og Talent Marketing ligger i åben krig med alle andre kommunikationsdiscipliner om at tilkæmpe sig modtagernes…

I det gode rygtes tjeneste

Interview med Henrik Engelund og DONG Energy (nu Ørsted) til KOM magasinet

DSB kører uden om medarbejderne

I deres seneste reklamefilm har DSB valgt at lade medarbejderne være usynlige. Det er trist kommunikation set med medarbejderøjne.

2017 i digital attraction

For nylig havde core:workers besøg fra LinkedIn’s europæiske hovedkvarter i Irland, hvor vi blev præsenteret for en række nye features, der…

Sæt fokus på medarbejdernes emotionelle engagement

Det er veldokumenteret, at medarbejdernes engagement er afgørende for din virksomheds præstationer. Her er argumenterne, du skal gå til…

Dem lagde vi mærke til på DHL Stafetten 2016

Vi gik en tur i Fælledparken i København tirsdag under DHL Stafetten for at se, om vi kunne finde nogle gode, kreative og sjove…

Øget behov for at tiltrække internationale talenter

Mangel på kvalificeret arbejdskraft får danske virksomheder til at tænke internationalt, når specialiststillinger skal besættes.

4 skarpe anbefalinger til din sommerlæsning

Snart er det tid til out-of-office-reply på arbejdsmailen, sandaler, sol og (forhåbentlig) sommer. Og når du nu sidder der med benene oppe,…

Spil som talent sourcing værktøj

Simon Egenfeldt Nielsen fra Serious Games Interactive fortalte på core:workers nytårskur 2016 om, hvad det er, spil og gamification kan…

Nyt Employer Brand blæser støvet af KMD

Employer brand: core:workers har udviklet en ny employer branding kampagne for KMD under det nye employer promise Love IT_Live IT.

Mangel på ingeniører øger fokus på dit Employer Brand

Prognose fra Ingeniørforeningen, IDA og Dansk Industri viser, at der i 2025 vil mangle 13.500 ingeniører og naturvidenskabelige……

Servicemedarbejdere skal fanges med fortællinger

Servicebranchen skal blive bedre til at kommunikere målrettet om sig selv til fremtidens servicemedarbejdere. Et skidt brancheomdømme er…

Væksten på jobmarkedet øger fokus på branding og sourcing

Akut mangel på IT-profiler og ingeniører er den største bremse for fortsat vækst. Øget fokus på employer branding og talent sourcing skal…

Jobmatching-apps hitter i USA

Tinder, dating-appen, har inspireret til en række amerikanske jobmatching-apps, der anonymt forbinder jobsøgende og rekrutterende…

6 gode råd til din messestand

Skal din virksomhed have ny messestand? Læs 6 gode råd til, hvordan du kommer godt i gang. Og hvad du skal overveje, inden du starter…

Hitliste – de 10 svedigste DHL t-shirts

core:workers' hitliste over gode, opmærksomhedsskabende DHL t-shirts, der samtidig har relevans for virksomheden.

Brug DHL t-shirten til gratis Employer Branding

Der skal hverken betales for indrykning eller clicks, når medarbejderne trækker i virksomhedens DHL t-shirt. Brug DHL stafetten til…

Lektien fra verdens hårdeste job: Sådan laver du gode film

Hvis du vil lave gode film, er der god læring at hente fra aprils social media darling The world's toughest job. Læs på lektien her, og kom…

Employer branding-strategi for dummies

Med vores employer branding-strategi for dummies kan du hurtigt få overblik over, hvordan du hurtigt får overblik over kaos. Enkle tips,…

5 gode huskeregler når du skal skrive

Skal du skrive, og mangler du ideer til, hvordan du skriver en god tekst? Her får du 5 gode huskeregler når du skal skrive.

Sandheden om virksomhedernes jobkommunikation

Jobsektionen på virksomhedens hjemmeside er ofte et skatkammer af uskarpe formuleringer. Læs vores miniguide, og gennemsku deres…

Fang din læser: 5 nemme trin

Fang din læser, og opnå bedre resultater. Du skal altid have et mål med din tekst. Her får du 15 års erfaringer kogt ned til 5 nemme trin.…

Hvis jeres karrieresite er kedeligt, er jeres jobs det nok også

Et overbevisende karrieresite er (eller bør være) ankeret i virksomhedens employer branding-arbejde. Opskriften er klar: Mindre tekst og…

Skriv tekster der virker, og fasthold din læsers opmærksomhed

Hvis du vil skrive tekster der virker, skal du selv gøre dem spændende. Her får du 5 gode tricks direkte fra tekstforfatterens…

Sådan drukner du i kvalificerede ansøgere

Antallet af nyudklækkede akademikere er steget med 55 procent i løbet af 10 år. Det viser tal fra Danmarks Statistik.

Bliv bedre til rekruttering af talenter på 120 sekunder

Når det kommer til rekruttering af talenter, afslører LinkedIn Talent Trends 2014, at virksomhederne ikke skal regne med medarbejdernes…

Lederen som kulturskaber

Virksomhedens employer brand bestemmes af den, der har nøglerne til hjørnekontoret. Lederen som kulturskaber er afgørende for tiltrækning…

Sådan skriver du et godt Employer Promise

Et godt Employer Promise sælger på et par enkelte ord lysten til at være en del af virksomheden. Derfor er de svære at lave. Se gode…

Offentlige arbejdspladser er mindre attraktive

Offentlige arbejdspladser er mindre attraktive end private. Men de tilbyder faktisk nøjagtigt de muligheder, som mange akademikere…

High achievers skaber stærke Employer Brands

High achievers skaber stærke brands, fordi de er gode til at binde virksomhedens profil, image og identitet sammen. Men kommunikationen…

Eftertragtet arbejdskraft: it-udviklere bosat i Danmark i høj kurs

Kongeriget huser masser af eftertragtet arbejdskraft. Det er tid til at omskrive historien om Danmark som ikke-attraktiv for…

Best practice: Digital onboarding i Nykredit

Interview med Nykredit, der slår to fluer med et smæk med den digitale onboarding portal, der klæder nye medarbejdere på og gavner……

Employer branding best practice: Få fat i de bedste af de bedste

Stærk employer branding og løbende påvirkning af de strategisk vigtige stakeholders er afgørende for effektiv rekruttering og fastholdelse.…

Virksomhedspræsentation: film slår tekst

En virksomhedspræsentation bør ikke være en forlænget udgave af en PowerPoint, for hvis du ignorerer følelser i din kommunikation, ignorere…

Marius: Historien om en overflødig medarbejder

Overflødig medarbejder? Med inspiration fra tegnefilmenes personifikation af dyr kan er der værdifuld læring at hente fra ugens mest…

Ingeniører elsker deres arbejde

De færreste er i tvivl om, at ingeniører har en endog meget høj faglig identitet. Nu viser det sig så rent faktisk, at ingeniører elsker…

Storytelling giver et bedre Employer Brand

Et effektivt Employer Brand er resultatet af stærke fortællinger om medarbejdernes betydning i arbejdet med at gøre virksomhedens visioner…

De nyuddannede og ledige kommer stærkt igen

De nyuddannede og ledige bliver bedre og bedre til at komme ind på – eller tilbage til – arbejdsmarkedet.

Big Data for HR

Big data for HR har masser af potentiale. Jo mere HR ved om medarbejderne, jo bedre kan kommunikationen målrettes. Stærk alliance mellem HR…

Arbejde og fritid og stress?

Statistik fra DJØF viser, at der ligger en kæmpe kommunikationsopgave som tikkende bombe under store dele af dansk erhvervsliv.

Produkt = arbejdsplads

Det er umuligt at undgå binde virksomhedens produkter sammen med oplevelsen af virksomheden som arbejdsplads.

Danmark er Europamestre

Nye tal om jobskabelsen i den private sektor placerer Danmark på toppen af Europa. Det er godt nyt for både de hårdtprøvede arbejdssøgende…

Jobmarkedet på vej frem

Effektfuld jobannoncering kræver fokus og ressourcer

De meget erfarne slår alle rekorder

Er virksomheden gearet til dialogen med de attraktive ældre?

Er jeres Employer Brand stærkt nok til de næste 12 måneder?

Tjek selv styrken på din virksomheds employer brand

5 genveje til et stærkere Employer Brand i 2014

2014 er året hvor medarbejdere skal gøres til ambassadører

Medarbejdermotivation boomer på Google

På listen over Googles hurtigst voksende "Hvordan...?"-søgninger i 2013, finder vi "Hvordan motiveres medarbejdere?"

Mening slår frynsegoder

Hvad er det, de gode arbejdspladser gør bedst? Konklusioner fra Glassdoors 2014-survey

It’s the prick over the i

Oh, that’s a good vending! Can you please gentake that? Ét er at vide, at noget lyder sprogligt forkert. Noget andet er at kunne sige…

3 gode råd til global onboarding

Interview med NNE Pharmaplan om deres onboarding-forløb, der rækker langt ud over de danske grænser.

Onboarding er et spørgsmål om bundlinje

En god og gennemtænkt introduktion øger nyansattes loyalitet, produktivitet og lønsomhed.

Onboarding begynder med jobannoncen

I jobannoncen har vi masser af muligheder for at præsentere ikke bare jobbet, men også virksomheden som arbejdsplads.

Arbejde er det nye fritid

Unge studerende er overordentlig bevidste om, hvad der ventes – og kræves – af dem på fremtidens arbejdsmarked.

Når dit brand er i hænderne på teenagere

Interview med McDonald's om at få medarbejderne til at leve brandet, når størstedelen af dem er store teenagere, der bokser med uregerlige…

Hvem får medarbejderne til at leve brandet?

Interview med Pandora, Carlsberg og Henrik Engelund om hvilke virksomheder, der får medarbejderne til at leve brandet?

Medarbejderne er produktet

Interview med advokatfirmaet Gorrissen Federspiel om at udviske grænsen mellem Employer og Corporate Branding.

Prisuddelingers betydning for Employer Branding

Interview med ThirtyThree om, hvilke priser betyder noget, og hvad der har været iøjnefaldende ved de seneste awardshow.

Opskrift på den gode jobannonce

Gode jobannoncer er et væsentligt bidrag til virksomhedens overordnede Employer Branding.

At kunne levere varen

Interview med Netto om strategisk Employer Branding, der gør op med fordommene om arbejdspladsen.

Spørg medarbejderne til råds

Hvornår undersøgte du sidst, hvordan det er at arbejde i din virksomhed?

Glem Employer Branding (og skab et bedre Employer Brand)

Anmeldelse af Maersk's prisvindende video "We are Maersk".

Who Cares?

Case fra Swedish Armed Forces: "Vil du opgive din frihed til at hjælpe andre?" og andre hårde spørgsmål at svare på...

Employer Value Proposition som katalysator for effektiv Employer Branding

Virksomhedens EVP er det værktøj, der muliggør en strategisk funderet Employer Branding-indsats.

Hvad er en EVP? Hvordan kan den bruges?

Interview med Danske Bank om Employer Branding og Employer Value Propositions.

Employer Branding på tysk

Interview med den tyske konsulentvirksomhed Kienbaum om væksten inden for Employer Branding i Tyskland efter finanskrisen.

Employer Branding og e-rekruttering er en god ide

Optimer din rekrutteringsproces med en god pipeline, og styrk din pipeline med Employer Branding.

Karrieresites på engelsk

Interview med det prisvindende britiske bureau ThirtyThree om kendetegnene ved et godt karrieresite.

Styrk karrieresitet, og byg stærkere relationer

Interview med DONG Energy (nu Ørsted) om at bruge karrieresitet som Employer Brand-lokomotiv.

Optimer karrieresitet som en pro

Interview med LIFTED om at give trafikken til karrieresites samme grundige opmærksomhed, som de gør i webbutikker.

Nej, du kan stadig ikke fodre svin med dygtige mennesker

Undersøgelse fra USA om at tiltrække og fastholde medarbejdere taler sit tydelige sprog.

Branding på sociale medier

Interview med Søren Schultz Hansen om faldgruber og muligheder, når virksomhederne forsøger at blive en del af samtalen.

Intern kommunikation i DR: Udfordringernes holdeplads

Interview med DR om deres tilgang til intern kommunikation.

Ansættelsesprocessen er også Employer Branding

En virksomheds employer brand påvirkes af alle de interaktioner virksomheden har.

5 bud på hvorfor der er så langt mellem stærke Employer Brands

Hvad er det totale billede af en virksomhed egentlig sammensat af?

Kom godt fra start med Employer Branding

Læs om de 5 skridt mod at arbejde strategisk med Employer Branding.

Employer Branding i Novo Nordisk

Interview med Novo Nordisk om at folde virksomhedens Employer Brand ud til en bred vifte af strategisk vigtige interessenter.

HR tøver over for sociale medier

Sociale medier slår bredt igennem i de fleste danske virksomheder, imens HR-afdelingerne halter bagefter.

Hvordan gør man medarbejderne til gode ambassadører?

Dyrk medarbejdernes forståelse for fortællingen om arbejdspladsen, og giv dem værktøjerne til at være gode formidlere.