Nyt Employer Brand blæser støvet af KMD
KMD havde et problem: På grund af virksomhedens fjerne forhistorie som kommunernes edb-central var deres image som arbejdsplads støvet, usexet og ikke særlig attraktivt for morgendagens medarbejdere. Heldigvis er virkeligheden en helt anden, og den historie har core:workers hjulpet KMD med at fortælle.
Sammen med core:workers analyserede og definerede KMD de værdier og kvaliteter, der kendetegner KMD som arbejdsplads i dag, og oversatte dem til fængende historier. Resultatet blev en ambitiøs og omfattende Employer Branding-kampagne, der blev lanceret i sensommeren 2015.

Grundigt forarbejde
Arbejdet med at skabe et nyt Employer Brand for KMD fulgte core:workers strategimodel og startede med en grundig analyse af mål og målgrupper. På baggrund af fokusgruppeinterviews med nuværende og potentielle medarbejdere samt input fra en række nøglemedarbejdere i KMD kunne vi se, at KMD har langt mere at tilbyde morgendagens medarbejdere, end de tror.
Meningsfyldt arbejde
Alle vores findings blev destilleret ned til en budskabsplatform og et nyt Employer Promise: love it_live it. Med det i hånden gik vi i gang med at udvikle et kreativt koncept, der kunne bringe budskaberne til live i de rigtige kanaler. Kampagnen er baseret på virkelige historier fra KMD for at vise målgruppen, at deres arbejde i KMD vil gøre en konkret forskel for bestemte borgergrupper i Danmark.

Hverdagen på film
Filmen blev optaget i løbet af en begivenhedsrig dag i KMD. Gennem en rundtur på arbejdspladsen viser den en ung KMD’ers dagligdag med arbejdsmøder, faglige diskussioner og sociale stunder med kollegaer. Alle de medvirkende er ansat i KMD, og handlingen er i høj grad baseret på virkelige hændelser. Vi vidste nemlig, at målgruppen var mest interesseret i at se, hvad de helt nøjagtigt kan forvente sig, hvis de får job i KMD. Filmen havde premiere 14/9 2015, og med den er kampagnen skudt i gang. Nu venter vi spændt på de første indikationer af, om kampagnen når de ambitiøse mål, der blev sat op ved projektets start.
Andre læste også...
27. februar 2014
Best practice: Digital onboarding i Nykredit
Interview med Nykredit, der slår to fluer med et smæk med den digitale onboarding portal, der…
12. februar 2014
Marius: Historien om en overflødig medarbejder
Overflødig medarbejder? Med inspiration fra tegnefilmenes personifikation af dyr kan er der…
12. december 2013
3 gode råd til global onboarding
Interview med NNE Pharmaplan om deres onboarding-forløb, der rækker langt ud over de danske…