single

The best job in the world!

Verdens fedeste job? Knivskarp employer branding, global impact, beskedent budget. Tre ting, der måske ikke umiddelbart hænger sammen. Men Tourism Queenslands verdensberømte ”The best job in the world”-kampagne, der blev lanceret via islandreef.com, har været med til at sætte nye standarder for, hvor langt man jobkommunikationsmæssigt kan nå med en god ide og en kreativt tilgang til mediestrategi.

Markedsføring gennem Youtube, social media, rubrikannoncer og public relations var med til at skabe den hype, der gjorde, at 35.000 mennesker fra hele verden sendte deres ansøgning til Australien i håb om at blive ”caretaker” i et tropisk palmeparadis. Og selvom 34.999 af dem selvfølgelig blev fravalgt har den symbolske ansættelse af Ben Southall givet enorm og uvurderlig omtale for den australske delstat, Queensland.

Kampagnen er præmieret over hele verden og løb bl.a. med de prestigefyldte Grand Prix-løver i Cannes i kategorierne PR, Direct og Cyber. Hvis ikke du allerede har set casen, kan du gøre det her.

Ambassadør   //   Employer Branding   //   Karrieresite   //   Medarbejdermotivation   //   Rekruttering   //   Sociale medier   //   Storytelling 

Jesper Munch Toldam

jtd@coreworkers.dk Linkedin profil Mere om forfatteren
Jesper Munch Toldam (f. 1975) er oprindeligt cand. mag. i engelsk og filosofi, men har arbejdet i bureauverdenen siden 1996. Først med public relations, siden med product branding og BtC, før det hos core:workers blev til en karriere inden for strategisk job- og medarbejderkommunikation. Jesper er som kreativ chef ansvarlig for, at løsningerne er både innovative og effektive, så de skaber den ønskede værdi for kunderne.

Nyhedsbrev

Artikler, interviews, trends og best-practice direkte i din inbox.
tilmeld