single

Påske er jobsøgningstid

Jobsøgning er blevet en disciplin, der i dag udføres fra sommerhuset, fra ferielejligheden og fra poolkanten. De flydende grænser mellem arbejds- og fritidsliv, de ændrede ferietider og det moderne samfunds muligheder for at være på gør, at påsken også er højtid for jobannoncer og ansøgninger.

Det modsatte af impulskøb
Du er ikke alene om at ønske dig et nyt job, når du har ferie.  Du har nemlig tid til at tænke, reflektere og mærke efter.

Det giver faktisk god mening, at du bruger fritiden – og især ferien – til at undersøge nye karrieremuligheder. For nu har du jo lige pludselig tid til at komme ind under huden på virksomhederne – og dig selv.

Job og karriere er for mange mennesker nogle af de mest definerende træk ved personligheden. “Hvad laver du så?”, er ikke overraskende nummer 1 på listen over spørgsmål, man stiller fremmede mennesker. Og netop fordi det fylder så meget, er det også vigtigt, at jobbet skal føles helt rigtigt. Det perfekte match er en kombination af research, kompetenceafstemning og timing.

Har du husket at tilmelde dig vores gratis nyhedsbrev?

Påsken er højtid for jobannoncer
Hos coreworkers har vi altid travlt med at producere jobannoncer op til påske, fordi mange af vores kunder godt er klar over, at agurketiden i helligdagene kan udnyttes konstruktivt til at pirke lidt til medarbejdernes nysgerrighed og drømme.

Langt de fleste mennesker og medarbejdere kan nemlig altid fristes med et bedre tilbud, uanset hvor tilfredse de er med deres nuværende arbejdsplads og stilling. Det giver ikke længere mening at inddele folk i kasser som “jobsøgende” og “ikke-jobsøgende”. Og derfor vil du over påsken også kunne hente inspiration om jobsalg og -søgning her på bloggen.

Tror du ikke på, at alle altid er på jobjagt? Se beviset i LinkedIns Talent Trends 2014

I morgen vil du fx kunne læse, hvordan du styrker din LinkedIn-profil. På (lang)fredag giver vi tips til, hvordan du skriver den perfekte jobansøgning. Og på søndag kan du blive klogere på, hvilke formuleringer, du skal vogte dig for på virksomhedernes karrieresider.

Læs hvorfor din LinkedIn-profil ikke er det samme som din ansøgning

Jobannoncer   //   Rekruttering   //   Trends 

Henrik Engelund

he@coreworkers.dk Linkedin profil Mere om forfatteren
Henrik Engelund (f. 1966) er cand. comm., tidligere personale- og imagekonsulent hos Danfoss og har siden 1994 været adm. direktør for og senere medejer af core:workers. Henrik anses som en førende danske ekspert inden for employer branding og har gennem mange år holdt en lang række foredrag og skrevet flere artikler om corporate image og employer branding. Han udgav sammen med Brit Buchhave - i 2009 - bogen "Employer branding som disciplin".

Nyhedsbrev

Artikler, interviews, trends og best-practice direkte i din inbox.
tilmeld