Nyt Employer Brand blæser støvet af KMD
KMD havde et problem: På grund af virksomhedens fjerne forhistorie som kommunernes edb-central var deres image som arbejdsplads støvet, usexet og ikke særlig attraktivt for morgendagens medarbejdere. Heldigvis er virkeligheden en helt anden, og den historie har core:workers hjulpet KMD med at fortælle.

Sammen med core:workers analyserede og definerede KMD de værdier og kvaliteter, der kendetegner KMD som arbejdsplads i dag, og oversatte dem til fængende historier. Resultatet blev en ambitiøs og omfattende Employer Branding-kampagne, der blev lanceret i sensommeren 2015.

Grundigt forarbejde
Arbejdet med at skabe et nyt Employer Brand for KMD fulgte core:workers strategimodel og startede med en grundig analyse af mål og målgrupper. På baggrund af fokusgruppeinterviews med nuværende og potentielle medarbejdere samt input fra en række nøglemedarbejdere i KMD kunne vi se, at KMD har langt mere at tilbyde morgendagens medarbejdere, end de tror.

Meningsfyldt arbejde
Alle vores findings blev destilleret ned til en budskabsplatform og et nyt Employer Promise: love it_live it. Med det i hånden gik vi i gang med at udvikle et kreativt koncept, der kunne bringe budskaberne til live i de rigtige kanaler. Kampagnen er baseret på virkelige historier fra KMD for at vise målgruppen, at deres arbejde i KMD vil gøre en konkret forskel for bestemte borgergrupper i Danmark.