single

11 messestande vi husker fra Træfpunkt HR 2014

I core:workers er vi nok lidt nørdede, men vi elsker lækre og veludførte messestande. Træfpunkt HR 2014 er et godt sted at pleje lige præcis den interesse. De 150 udstillere på Danmarks største HR-messe leverede god inspiration til både do’s and dont’s.

Her præsenterer vi de 11 messestande, som vi vil huske Træfpunkt HR 2014 for. Så uanset om du var én af de 2.200 HR-entusiaster, der kiggede forbi under messedagene, eller du selv var blandt udstillerne, kan du se, om din favorit-messestand er med på beatet. Eller om vi sammen skal give standen en vitaminindsprøjtning inden jeres næste messedeltagelse.

Læs også: 6 gode råd til din messestand

1. Filmteambuilding
God idé at aktivere flere sanser end blot synet. En intens duft af popcorn ledte tankerne godt på vej ind i filmland, allerede inden vi fik øje på Filmteambuildings røde messestand.

God idé at aktivere flere sanser end blot synet. En intens duft af popcorn ledte tankerne godt på vej ind i filmland, allerede inden vi fik øje på Filmteambuildings røde messestand.

2. Kursuscentre.dk
Klart én af messens mest vellykkede stande. Fine goodie bags som give-aways og et indbydende udtryk, som tilmed understøttede virksomhedens produkt. Og så var vi ikke engang på afstand i tvivl om virksomhedens navn. Godt gået!

Klart én af messens mest vellykkede stande. Fine goodie bags som give-aways og et indbydende udtryk, som tilmed understøttede virksomhedens produkt. Og så var vi ikke engang på afstand i tvivl om virksomhedens navn. Godt gået!

3. Det Kommende Teater
Genialt at give en ægte smagsprøve på virksomhedens produkt. Teaterforestillingen ”Mødet” satte fokus på den danske møde- og aftalekultur og viste skuespilleren in action. Standen skilte sig ud fra mængden og var et friskt pust af opfindsomhed og originalitet.

Genialt at give en ægte smagsprøve på virksomhedens produkt. Teaterforestillingen ”Mødet” satte fokus på den danske møde- og aftalekultur og viste skuespilleren in action. Standen skilte sig ud fra mængden og var et friskt pust af opfindsomhed og originalitet.

4. Kokken & Co
Mmm, græskar og grønkål. Sundt og indbydende. Kokken & Co lykkedes til fulde med at få tænderne til at løbe i vand. Og det må vel siges at være godkendt, når virksomheden lever af at sælge mad.

Mmm, græskar og grønkål. Sundt og indbydende. Kokken & Co lykkedes til fulde med at få tænderne til at løbe i vand. Og det må vel siges at være godkendt, når virksomheden lever af at sælge mad.

5. Wallmans ”Cirkusbygningen”
Wallmans papfigur var et sjovt indslag, der beviste, at humor virker. Den skabte god involvering og fik folk til at stoppe op. Dertil var den røde løber og billedet af den ikoniske cirkusbygning gode blikfang.

Wallmans papfigur var et sjovt indslag, der beviste, at humor virker. Den skabte god involvering og fik folk til at stoppe op. Dertil var den røde løber og billedet af den ikoniske cirkusbygning gode blikfang.

Wallmans papfigur var et sjovt indslag, der beviste, at humor virker. Den skabte god involvering og fik folk til at stoppe op. Dertil var den røde løber og billedet af den ikoniske cirkusbygning gode blikfang.

6. SEB Pension
Hvad SEB Pension og Paradis Is har tilfælles, skal vi ikke gøre os kloge på. Men udførelsen var fin og isen fremragende. Det er ganske vist en klassiker, men lidt lækkert til ganen virker. Og det samme gør overraskende elementer som isbilen. Til gengæld var det nemt at få en is helt uden at tale med en SEB-medarbejder, hvilket nok ikke var meningen.

Hvad SEB Pension og Paradis Is har tilfælles, skal vi ikke gøre os kloge på. Men udførelsen var fin og isen fremragende. Det er ganske vist en klassiker, men lidt lækkert til ganen virker. Og det samme gør overraskende elementer som isbilen. Til gengæld var det nemt at få en is helt uden at tale med en SEB-medarbejder, hvilket nok ikke var meningen.

7. Mak&Par
Mak&Par sælger efter eget udsagn firmaevents og teambuilding, der giver oplevelser, læring og udvikling. De mange detaljer på standen gav os lyst til at gå på opdagelse. Og det fungerer fint til at få de besøgende til at blive hængende lidt længere end den indledende opmærksomhed på standen.

Mak&Par sælger efter eget udsagn firmaevents og teambuilding, der giver oplevelser, læring og udvikling. De mange detaljer på standen gav os lyst til at gå på opdagelse. Og det fungerer fint til at få de besøgende til at blive hængende lidt længere end den indledende opmærksomhed på standen.

8. Jobzonen
Jobzonen havde en af Træfpunkt HR’s største og mest velbesøgte stande. De understøttede markedsføringen af deres nye mobile løsning med cykler, som de besøgende selvfølgelig kunne vinde. Standen brændte igennem visuelt. Og til de sultne var der tilmed en bod med croissanter og wraps. Alt i alt en god og indbydende stand.

Jobzonen havde en af Træfpunkt HR’s største og mest velbesøgte stande. De understøttede markedsføringen af deres nye mobile løsning med cykler, som de besøgende selvfølgelig kunne vinde. Standen brændte igennem visuelt. Og til de sultne var der tilmed en bod med croissanter og wraps. Alt i alt en god og indbydende stand.

9. LinkedIn
LinkedIn vinder på enkelhed og genkendelighed. Standen udnyttede rummet og tiltrak meget opmærksomhed. Dagen igennem var der god dialog ved messedisken. Til gengæld var der ikke mange gimmicks eller features til at starte en dialog omkring. Modigt. For det stiller store krav til både medarbejdernes hukommelse og de besøgendes interesse og fantasi.

LinkedIn vinder på enkelhed og genkendelighed. Standen udnyttede rummet og tiltrak meget opmærksomhed. Dagen igennem var der god dialog ved messedisken. Til gengæld var der ikke mange gimmicks eller features til at starte en dialog omkring. Modigt. For det stiller store krav til både medarbejdernes hukommelse og de besøgendes interesse og fantasi.

10. Makio
Træfpunkt HR’s hyggeligste stand – uden at gå på kompromis med lækkerhed. Til gengæld var vi flere gange forbi standen uden at se besøgende sidde i møblerne. Måske var det for intimiderende at vove sig ind på en stand for at hvile benene?

Træfpunkt HR’s hyggeligste stand -  uden at gå på kompromis med lækkerhed. Til gengæld var vi flere gange forbi standen uden at se besøgende sidde i møblerne. Måske var det for intimiderende at vove sig ind på en stand for at hvile benene?

11. core:workers
Ja, vi ved godt, at man ikke må fremhæve sig selv. Men vi fik så mange roser for vores idé om at flytte bureauet ud på messen – komplet med arbejdende art director, tekstforfatter og det hele. Og på en messe fuld af visuel overbudspolitik, var det stringente, sorte univers ifølge vores besøgende en kærkommen afveksling.

Ja, vi ved godt, at man ikke må fremhæve sig selv. Men vi fik så mange roser for vores idé om at flytte bureauet ud på messen – komplet med arbejdende art director, tekstforfatter og det hele. Og på en messe fuld af visuel overbudspolitik, var det stringente, sorte univers ifølge vores besøgende en kærkommen afveksling.

Employer Branding   //   Events   //   Messer   //   Trends 

Er du enig i vores liste? Send mig gerne en mail på aej@coreworkers.dk. Eller kommenter på artiklen på Facebook, Twitter eller LinkedIn.

Andreas Jørgensen

aej@coreworkers.dk Linkedin profil Mere om forfatteren
Andreas Jørgensen er seniorrådgiver og uddannet cand.merc.(kom.) fra Copenhagen Business School. Som enhver stærk rådgiver er Andreas lige så fokuseret på at skabe målbar effekt som gennemtænkte løsninger.

Nyhedsbrev

Artikler, interviews, trends og best-practice direkte i din inbox.
tilmeld