single

LinkedIn Talent Trends 2014: Styrk dialogen med medarbejderne

LinkedIn Talent Trends 2014 indeholder en masse svar på de spørgsmål, mange af os går og tumler med til hverdag. Hvor vigtigt er fx et stærkt employer og talent brand? Og hvad vejer tungest, når der skal vælges (og sælges) job: Passion eller prestige?

Passion slår prestige
Tallene lyver ikke, og langt størstedelen af de adspurgte i LinkedIn Talent Trends 2014 siger, at passion slår prestige, når det kommer til jobvalg. Det vigtigste for de fleste er simpelthen, at de har eller får muligheden for at arbejde med det, de helst vil. Og i en verden der er drevet af penge, er dét super relevant viden for HR- og kommunikationsfolket, der har ansvar for markedsføringen af virksomheden som arbejdsplads.

For tilsyneladende er det langt vigtigere at bruge den årlige MUS på at finde ud af, om medarbejderen sidder med de rigtige udfordringer end på bonus- og lønsnak.

25 % sendte en ansøgning sidste måned
Vi var lidt inde på det i fredags, men vi understreger lige pointen igen: Glem alt om medarbejdernes loyalitet. Tjek blot herunder, hvilke ekstracurriculære aktiviteter medarbejderne har travlt med.

LinkedIn Talent Trends 2014: Det er ikke så lidt medarbejderne har gang i på jobfronten i løbet af en måned

Det er ikke så lidt medarbejderne har gang i på jobfronten i løbet af en måned. I Danmark er 49 % “engaged in professional networking”, 41 % researchede virksomheder der interesserede dem – og 40 % redigerede deres professionelle profil online. Kun 11 % undersøgte, om deres nuværende arbejdsgiver kunne tilbyde dem et andet og mere interessant job.

Lyt og investér
I en travl hverdag kan det som HR-medarbejder være svært at have tid og overskud til at komme op i helikopterperspektiv og få overblik over, hvordan virksomheden behandler medarbejderne. LinkedIn Talent Trends 2014 er lige præcis den “undskyldning”, du har brug for.

Men hvad skal du gøre med al den nye viden? Helt kort: Du skal sørge for, at din virksomhed bliver (endnu) bedre til at lytte til medarbejderne og bedre til at investere i jeres employer brand.

Læs mere om, hvordan du kommer i gang med at skabe et stærkt employer brand

Husk, at arbejdet med virksomheden employer brand har et vist Sisyfos-element: I bliver aldrig færdige med at optimere mulighederne for at tiltrække, fastholde og engagere de dygtigste medarbejdere. Dét arbejde er (og SKAL være) en løbende proces.

 Læs hele LinkedIn Talent Trends 2014 rapport. Hent den her.

Employer Branding   //   Intern kommunikation   //   Rekruttering   //   Trends 

Jesper Munch Toldam

jtd@coreworkers.dk Linkedin profil Mere om forfatteren
Jesper Munch Toldam (f. 1975) er oprindeligt cand. mag. i engelsk og filosofi, men har arbejdet i bureauverdenen siden 1996. Først med public relations, siden med product branding og BtC, før det hos core:workers blev til en karriere inden for strategisk job- og medarbejderkommunikation. Jesper er som kreativ chef ansvarlig for, at løsningerne er både innovative og effektive, så de skaber den ønskede værdi for kunderne.

Nyhedsbrev

Artikler, interviews, trends og best-practice direkte i din inbox.
tilmeld