single

KIWI er ’live’ med ny fortælling

I sidste nyhedsbrev kunne du læse om KIWIs nye employer branding koncept: ”Karriere på en ny måde”. Og nu kan du få syn for sagen. For KIWI er ’live’ med både film, test og augmented reality.

Salgsdirektør på road trip i karrierefilm
KIWI har allerede succes med det, som flere andre kæmper for; nemlig at bringe employer branding videre fra et skrivebordsprojekt i HR til en medarbejderdrevet bevægelse med topledelsens opbakning. Det viser medarbejdernes aktivitet og engagement på de sociale medier. Og det afspejler deres nye karrierefilm. Her er KIWIs salgsdirektør, Thomas Nielsen, nemlig på road trip for at høre medarbejdernes egne fortællinger.

Fra sjov test til strategisk sourcing
KIWI åbner en række nye butikker og skal bruge flere dygtige butiks- og souschefer. Derfor bidrager indsatsen også aktivt til finde og engagere de rette profiler til netop disse jobs. For karrierefilmen leder sammen med flere materialer potentielle kandidater ind til en online karrieretest.

Gennem 10 spørgsmål, der matcher op imod KIWIs budskaber som arbejdsplads, bliver de rette talenter identificeret og efterfølgende opfordret til at søge job som butiks- eller souschef.

Testen pakker KIWIs employer branding ind i et interaktivt og involverende univers, hvor selv de, der ikke er interesseret i et job i KIWI, bliver underholdt, inspireret og vekslet til potentielle sourcing-kanaler – hvis de vælger at dele deres testresultat på Facebook.

KIWI forvandler blæk til levende kommunikation
Læser du MetroXpress – eller følger undertegnede på LinkedIn, har du set, at KIWI har modet til at gå utraditionelt til værks. De understøtter ”Karriere på en ny måde” gennem augmented reality – en teknologi der stadig er så ny for de fleste, at alene signalværdien gør den investeringen værd.

Augmented reality er dog mere end bare et statement og en ekstra gimmick. Teknologien er et skridt videre fra QR-koden og gør det muligt at forvandle blæk til levende kommunikation, som  målgruppen kan interagere med.

Du kan fx se KIWIs salgsdirektør på road trip, teste om du er klar til en karriere i KIWI eller sende din jobansøgning ved at scanne traditionelle, trykte medier som avisannoncer, plakater eller postkort via en app på din mobil eller tablet.

Det behøver hverken at være svært eller voldsomt dyrt at komme i gang med augmented reality. Tværtimod.

Prøv selv augmented reality:

  1. Download app’en, Layar, til din mobil eller tablet
  2. Scan annoncen nedenfor
  3. Se resultatet.

KIWI-annonce1

Ambassadør   //   Employer Branding   //   Film   //   God kommunikation   //   Living the brand   //   Medarbejdermotivation   //   Sourcing   //   Strategi 

Andreas Jørgensen

aej@coreworkers.dk Linkedin profil Mere om forfatteren
Andreas Jørgensen er seniorrådgiver og uddannet cand.merc.(kom.) fra Copenhagen Business School. Som enhver stærk rådgiver er Andreas lige så fokuseret på at skabe målbar effekt som gennemtænkte løsninger.

Nyhedsbrev

Artikler, interviews, trends og best-practice direkte i din inbox.
tilmeld