single

Noget tyder på, at de danske topchefers fornemmelse for morgenluft holder stik (jf. Børsens analyse fra den 2. januar). De sidste 4 måneder af 2013 viste således en støt opadgående kurve i antallet af nye jobannoncer, hvilket historisk har været en god indikator for det reelle erhvervsklima i Danmark.

December lukkede med 18.900 nye job, hvilket er det højeste antal siden 2008. Stigningen sker på tværs af brancher og i såvel den offentlige som den private sektor (kilde: Danske Jobindex).

Sæt fokus på jeres jobannoncer – det betaler sig
Set i core:workers’ optik er det selvfølgelig yderst positivt, omend det undrer os, at der fortsat udarbejdes så mange jobannoncer under niveau. Med 5 minutters hurtig søgning på nettet kan vi uden problemer finde en håndfuld jobannoncer, der bærer præg af manglende analyse af jobindhold og matchende kravprofil. Når de så yderligere er garneret med sproglige og grammatiske fejl, er vejen mod genannonceringer eller i værste fald fejlrekrutteringer alt for kort.

Det er dyrt at sjuske – en genannoncering koster nemt +100.000 DKK, når man indtænker mandetimer til processtyring, medieomkostninger, tabt produktivitet, energidræn i den øvrige organisation etc. Og en decideret fejlrekruttering på funktionærniveau ender meget nemt på den helt forkerte side af 500.000 DKK i samlede omkostninger.

En enkelt skævert kan således nemt finansiere professional hjælp til udarbejdelse af mange, mange jobannoncer.

Employer Branding   //   Jobannoncer   //   Karrieresite   //   Rekruttering 

Nyhedsbrev

Artikler, interviews, trends og best-practice direkte i din inbox.
tilmeld