single

Hitliste – de 10 svedigste DHL t-shirts

Fredag aften skiftede de sidste depecher hænder i Fælledparken, hvor det 13. og sidste af årets mange DHL-løb fandt sted. Tilsammen har flere end 200.000 danskere prustet og svedt sig gennem de 5 km.! De fleste af os løb med vores arbejdsplads’ logo på ryggen – også core:workers selv.

DHL t-shirten som reklamesøjle
For ikke så længe siden skrev jeg en artikel, hvor jeg opfordrede virksomheder til at bruge DHL t-shirten til mere kreative og spændende employer branding (og andre vigtige) budskaber. For mens vi løber, er der masser af tid til at blive klogere på, hvad der gør et job i Danske Bank eller Københavns Kommune til noget særligt.

Der er stadig langt mellem de virkelig vellykkede t-shirt-budskaber. Men flere virksomheder har heldigvis grebet eller fået idéen selv. Det gjorde nemlig core:workers’ løbeture lidt mere underholdende.

Læs også: Brug DHL-t-shirten til gratis employer branding

Top 10: De bedste DHL t-shirts 2014

Her får du vores hitliste over gode, opmærksomhedsskabende DHL t-shirts, der samtidig har relevans for virksomheden.

1) Politiet – Jeg løber for [fra] Politiet
Politiets t-shirt er en DHL-klassiker. Den er sjov, lidt ironisk og passer perfekt til lejligheden. Den gør op med min fordom om, at politibetjente er selvhøjtidelige. Og nå ja, så er der (næsten) altid en pæn politimand under t-shirten.

2) Q8 – Løber aldrig tør
Sjovt slogan, der passer perfekt til Q8’s produkt (brændstof) og lejligheden.

3) Edlund (softwarehus) – Keep IT running
Helt sikkert! Edlund holder din virksomheds IT-løsninger ’løbende’. Fedt at budskabet både  rammer Edlunds kerneprodukt og løbebegivenheden.

4) core:workers: Løber jeres medarbejdere samme vej?
(Okay, det er på grænsen at sætte sin egen virksomheds t-shirt på sin egen hitliste…men alligevel) Den hvide t-shirt skilte sig ud med slipset på forsiden, der kunne ses på lang afstand. Budskabet på ryggen er et ordspil, der passer godt til lejligheden og viser, hvad vi kan hjælpe kunderne med.

5)  Danske Bank: MobilePay – Send penge – Lige så nemt som at sende stafetten videre
Der var rigtig mange Danske Bank t-shirts, og vi synes, at budskabet var fint og godt – om end ikke så elegant – koblet til DHL-begivenheden. De fleste kender – og er meget glade for – MobilePay app’en, så det var smart at sætte netop det budskab på ryggen af medarbejderne. Vi ville nok være gået efter noget sjovere à la ’Send flere penge’…

6) Louisiana – efterårets udstillinger
Godt tænkt af et museum at sætte sine kommende udstillinger på ryggen af medarbejderne. Jeg blev i hvert fald enig med mig selv om, at jeg må til Humlebæk og se Olafur Eliassons udstilling!

7) Parkinsonforeningen – Motion er medicin
Godt og supporterende budskab med mange betydninger, der bl.a. gjorde, at jeg fik det endnu bedre med mig (og min løbende indsats), da jeg læste Parkinsonforeningens budskab.

8) Tandlægeklinikken – Klædt ud som tand
Virkelig sjovt med en løbende tand. Vi kunne desværre ikke se, hvilken tandlæge, der har så meget humor, og derfor ender den løbende tand (kun) på en 8. plads.

9) PwC – Succes skaber vi sammen
PwC’s pay-off ’succes skaber vi sammen’ passer godt til stafet-tanken – en holdsport hvor man vinder sammen.

10) Codan – Hej (og et like)
Codan var stærkt repræsenteret på hele DHL-ruten, og det forstærkede oplevelsen, at medarbejderne også løb rundt med et talesprogsagtigt ”hej” på brystet. Som løber så man ikke hej’et, men det gjorde alle de glade heppere.

Er du enig i vores liste? Og har vi glemt nogen? Send mig gerne en mail (lgb@core:workers.dk) eller kommenter på artiklen på Facebook, Twitter eller LinkedIn.

Nr. 3 på listen: Softwarevirksomheden Edlunds sjove budskab "Keep IT running"

Nr. 3 på listen: Softwarevirksomheden Edlunds sjove budskab “Keep IT running”

Nr. 8 på listen - den sjove tandlæge uden afsender!

Nr. 8 på listen – den humoristiske tandlæge uden afsender!

Q8's "Vi løber aldrig tør"

Nr. 2 på vores hitliste: “Q8 – Løber aldrig tør”

 

Vores egen t-shirt forfra med slipset. Fra venstre er det Gitte, Nete, Lene og Trine.

Nr. 4: Vores egen t-shirt forfra med slipset. Fra venstre er det Gitte, Nete, Lene og Trine

Og core:workers' t-shirt bagfra - "Løber jeres medarbejdere samme vej?"

Nr. 4: Og core:workers’ t-shirt bagfra – “Løber jeres medarbejdere samme vej?”

 

 

Nr. 7 på listen - Louisianas udstillingsprogram! God idé.

Nr. 6: Louisiana med efterårsprogrammet!

DHL t-shirt

Nr. 7: Parkinsonsforeningens fine, røde t-shirt med det supporterende budskab

 

Lene Gam-Boelt

lgb@coreworkers.dk Linkedin profil Mere om forfatteren
Lene Gam-Boelt er passioneret kommunikatør, projektleder til fingerspidserne og fuldblodsperfektionist. Hun er uddannet strategisk kommunikatør og har siden studiet fulgt en fin rød tråd, der har bragt hende fra FIH Erhvervsbank til Kunde & Co og senere Wunderman. I dag er hun projektleder og rådgiver med speciale i intern kommunikation, employer branding og jobannoncer hos core:workers.

Nyhedsbrev

Artikler, interviews, trends og best-practice direkte i din inbox.
tilmeld