Når man lever af at sælge timer, er det afgørende, at medarbejderne er knivskarpe. Og selvom der er mange dygtige jurister i verden, er det kun de allerbedste der kan se frem til at arbejde for advokatfirmaet Gorrissen Federspiel. Få et indblik i, hvordan man ruster sig til the war for talent i advokatbranchen.

Et stilsikkert employer brand.

One brand to rule them all
Med afsæt i en stærk employer value proposition og en karakteristisk visuel identitet har Gorrissen Federspiel udviklet en overbevisende portefølje af branded content, der er med til at profilere virksomheden som en af de absolut mest ambitiøse og udfordrende i branchen.

Virksomhedens medarbejdere er, naturligt nok, de vigtigste ingredienser i opskriften på succesfuld employer branding, men i virkeligheden er det vanskeligt at sige, hvor grænsen går mellem employer branding og branding som sådan.

Læs mere om best practice i TOP-TOY

Living law
Konceptet der binder Gorrissen Federspiels brand og employer brand sammen hedder “Living law”. Denne formulering løber som en rød tråd gennem alle aktiviteterne for at understrege, at selvom panelerne er høje, uddannelserne lange og ambitionerne store – så er de juridske problemstillinger fyldt med levende udfordringer.

Det eneste der kræves for at være med er faktisk et strålende talent og viljen til også at levere rådgivning, når det er office hours i New York.

Læs mere om social konstruktion af mening gennem storytelling

Film, annoncer, web
Du kan selv fælde dom over, om Gorrissen Federspiel lykkes med at positionere sig som en arbejdsplads, der bygger på de allerbedste hjerner.

Den ærlige, ukrukkede stil står i skarp kontrast til meget klassisk employer branding-kommunikation. Men det er måske netop dét, der er med til at gøre den virkningsfuld og mindeværdig?

Læs mere om sammensmeltningen af product og employer brand