Snart er det tid til out-of-office-reply på arbejdsmailen, sandaler, sol og (forhåbentlig) sommer. Og når du nu sidder der med benene oppe, er der al mulig grund til at læse et par gode bøger, der også gør dig lidt klogere. core:workers anbefaler:

A.G. Lafley & Roger L. Martin (2013) Playing to Win: How Strategy Really Works
En hands-on bog der beskriver processen for udvikling og implementering af en succesfuld strategi. Bogen er skrevet i samarbejde med A.G. Lafley, den tidligere CEO hos Procter & Gamble, og fortæller om P&Gs succesfulde rejse, hvor fokus på den rette strategi resulterede i en fordobling i salg og profit.

Daniel H. Pink (2011) Motivation
Bogen tager motivationsspørgsmålet op til diskussion, og giver dig den overraskende sandhed om, hvad der i virkeligheden motiverer os. Hvis du trænger til motivation i din hverdag eller din virksomhed gør, så kan svaret meget vel være: ’Læs Motivation’

Maja Loua Haslebo & Magnus Harald Haslebo (2012) Anerkendende følgeskab
Denne bog er relevant lige meget hvilken titel, du har i dag. Den sætter et forfriskende fokus på, hvordan medarbejdere selv skal tage ansvar for både eget arbejdsliv og virksomhedens overordnede succes. Den gør også op med forestillingen om, at det er lederen der bærer hele ansvaret for at skabe det gode arbejdsliv- og miljø.

Henrik Engelund & Brit Buchhave (2009) Employer branding som disciplinDen er ved at være en gammel traver, men ikke desto mindre er Henrik Engelund og Brit Buchhaves bog om employer branding stadig aktuel set ud fra et teoretisk og metodisk synspunkt. Så skal du i gang med at arbejde med employer branding, eller har du brug for et sikkert modelapparat til at strukturere dit arbejde, så skynd dig at få fat i den grønne klassiker om employer branding.

God læsning og god sommer!